Friday, March 13, 2009

马来文翻译 Mandarin-Malay Translation

Wu Lou (Tingkat 5)
Lyrics & Melody: Kuah
Music Arranger: Tan
Performers: Kuah, Foo & Wong


V
Di lou tai guo di zhi shi he na lai dang jie jing
Er lou dian shi ji hai you bing leng de yin pin
San lou ping pang zhuo wo men yi qi lian xi
Si lou sha wan yi zhe shu zi dui wo lai shuo bu ji li

PC
Yue guo sha po dao zhe li
Xiang yao wang diao guo qu de wei qu
Yi wai de shi wo dui ta chan sheng le gan qing

C
Ni de gu shi fa sheng zai wu lou
Lei shui lin shi le wo de zhen tou (lei shuo qu zou le wo de leng wo)
Bu yao nan guo wo zai ni zuo you
Gan kuai ba bei shang pao jin dian ti kou

Yuan lai kuai le jian zhu zai wu lou
Ting jian xiao sheng lai zi mei ge jiao luo
Peng you de ge chang dao zhu gou (peng you de ge chang dao zui hou)
Jiu suan yao fen shou Wo hui xiao zhe hui hui shou

B
Suo you hui yi zhuang man wu lou
Wo wu fa rang ta men gen wo zou
He bu rang xin zhu hug an tong shen shou
Wo men liu xia de suo you suo you

Direct Translation:
V
Tingkat bawah adalah terlalu bawah di mana ia sesuai untuk digunakan sebagai jalan pintas sahaja
Tingkat dua terdapatnya television dan minuman sejuk
Tingkat tiga terdapatnya meja ping pong yang pernah kita berlatih bersama-sama
Tingkat empat adalah tidak disukai saya disebabkan nombornya yang tidak membawa tuah

PC
Melepasi bukit kita sampai ke sini
Ingin melupai perkara yang sedih sebelum ini
Tak tersangka terpahat pula rasa cinta saya terhadapnya

C
Ceritamu berlaku di tingkat lima
Air matamu membasahi bantal saya
Usah berasa sedih sebab saya berada di sisimu
Cepatlah membuangkan kesedihanmu kearah pintu lif

Rupa-rupanya kegembiraan dibina di tingkat lima
Kedengaran bunyi gelak-gelak dari kesemua pepenjuru
Kecukupan lagu kawan dinyanyikan (Keakhiran lagu kawan dinyanyikan)
Saya akan melambaikan tangan saya bersertai dengan senyuman walaupun kita perlu berpisah

B
Kesemua memori telah dipenuhi tingkat lima
Dukacitanya saya tidak dapat membawa pergi bersama-sama
Apa kata kita berkongsi dengan penginap baru tingkat ini
Apa yang telah kita tinggalkan untuk mereka

No comments: