Sunday, September 7, 2008

轻松一下 Went to Taman Teratai

今天的计划全都打乱了,心情很不好。
于是很有耐心地先把功课做完,七点半准时走人,不回去那里了。

双眼因为看太久电脑而通红了。
载她出去的路上,请求她帮我按摩我那紧绷的肩膀。
心情是好点了,只要不执著,是很快就会开心起来的。

叫了一碗滑蛋河,这是我在太平最爱吃的食物之一。
她说她今天的心情很坏,于是我聆听她今天的遭遇。
还好啦,不管遇到怎样的人,我还是抱持着“人之初,性本善”的想法来对待人。
大学里面有各种各样的人,应该说,进到大学的人都是不简单的。
所以,我的结论就是“坚持自己要用着最真诚的心”来交朋友。

过后我就真的没有回去那里了。
我去了她的房间,她跟我说了她的过去。
这些年来,我们就是通过这样的方式而互相了解,以及培养默契。
我们之间的差距依然很大,可是我们已经来到互相影响对方的阶段了。

突然会想这么一个问题,搬出来住是不是一件很不明智的决定呢?
我失去了跟系友们一起打拼、一起进食,还有和她她她的见面机会......

一边看戏一边想着要不要留下来过夜。
不了,还是回去准备一下明天下午要去马赛和新山的事吧!

Had dinner together with her at Taman Teratai.
Ordered "wat dan hor" (fried kuey teow mee with creamy egg sauce), one of my favourite Chinese cuisine during Taiping years.

She said she has a bad mood today. I listened to what she has experienced for the whole morning.
Went to her room and listen to her teenagers stories.
We always share our stories like this. That's why we become closer and influece each others.

Willing to stay back into campus if possible but I still prefer staying outside although it makes me lost plenty of good time with those I care.

Wondering whether to stay overnight or to go back directly.
I chose to go back. I have to prepare before going to Masai and JB tomorrow afternoon.

5 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hehehe...
Pei Khee!
I know who's you are referring to...hehehe...
Aiyoo!
Eat without me?
Jealous...

Ah KaRen said...

计划被打乱了,心情会超不好。
很讨厌那样的感觉!

步向死亡 STEPPING TO DEATH said...

reply zara,
eat with you? next time lar..haha!
you eat with ur roommate also without me ler...Jealous also...

reply ah karen,
juz practice yourself to be more flexible in changing your original planning, if not, you'll always be unhappy and stressful...

步向死亡 STEPPING TO DEATH said...

wait a minute, how do you know who am I referring to ler???
oic, u also kena tembak by another her right?
haha, gambateh, jia you!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hehehe~
Don't know...
Lalala...