Monday, September 15, 2008

我不是即用即弃的人 I'm Not Fooling You

你问我怎么那么久没有联络你。
是不是把你利用完了就忘了你。
不是的,我说,我忙到天花地坠了。
你说,我的忙就是显示你们很得空啦!

无奈。
无力。
无心解释。

这段日子,我经历了低潮。
我没有跟你说我家里的事。
我没有跟你说我功课的事。
我没有跟你说我活动的事。
我没有跟你说我心里的事。

我不是即用即弃的人,
只是这个时候突然被你这么讲,
我近乎崩溃,但眼睛没有眼泪。

有些事自己知道就够了。
我真的问心无愧。
你的不谅解,我只有遗憾。

You asked me why am I didn't contact you for such a long time.
You asked me whether I have forgotten you after I utilized you.
No, I said. I have been very busy after we met.
You argued that my busy shows that you are free.

I feel lost.
I feel weak.
I feel unwilling to explain more on it.

I experienced a lot difficulties in that period.
My family problems.
My study problems.
My activities problems.
and my own problems.

I'm not fooling you.
Your words hurt me.
I nearly cry, and without tears.

I continue keeping the secrets of mine.
I'm not fooling you.
I regret on your careless.

No comments: