Friday, September 19, 2008

九月果然很倒霉 Really Unfortunate in This Month

下午写好的日记,网路ok,就是无法上载至部落格,只好待到回家重写、再上载。

昨天教授说我的作业必须重做,理由有二:英文作答&没有回答他的问题。
为何英文作答会是个问题?他不相信这是我自己做的,他怀疑我(们)copy and paste。
拜托,我可是出名不做这门事的咧!我依然留在他房间,想跟他做进一步的讨论。
“因为你没有回答我的问题。”他给了我一个简单的理由。
后来同学说,那些用马来文作答的作业都一致被通过,用英文作答的作业因为英文太好(很多人copy and paste)而大多数人必须重做。
我,是代罪羔羊。
他并没有过目我的功课,而是很敷衍我,也没有给我一个很具体的建议去进步。

刚才吃了午餐回studio发生了大家必须为分数而向客座教授妥协的事情。
另一个小组要我们跟从他们的方式。
原本的自由发挥,来到这个阶段,会因为客座教授的建议而走了样。
看来我们又必须花上不少时间来协调很无谓的事情,我顿时感到无力。
虽然无力,我在组里面还是必须听从大多数人的意见,除非,你有足够的说服力去让人们接受。
都怪大家早已习惯了“少数必须服从多数”的方式,难道就不能勇敢地破除框框吗?

我没有回复她的短讯。
我自那次开始就很害怕收到她的短讯。
可是,我还是很期待她的主动联系......

Have to upload again my post for today since the same post has failed to be uploaded just now.
(very unfortunate because the connection was good just now)

Haiz, I have to redo one of my assignment.
The reasons are I wrote in English and I didn't answer his answers in the assignment.
I replied these are really my own words and I have noted the citations if I used other's words.
He didn't accept my answer.
He said, "you didn't answer my questions. You don't write what you want. I want you to write what I want."
My classmates told me that those who write in Malay are all accepted, only those who have written in English have to redo due to a number of the students copied and pasted others' sentences.
No choice.
I choose to redo it since he is not going to show me the mistakes and give suggestions to improve me.

Just now after lunch we received a sudden news that we have to restructure a bit for our studio project.
My small group has to coordinate with others'.
Due to the guest lecturer told them that the marks will be given less than our expectations if we don't follow what he has suggested.
Why? Why must us follow totally? Hard to let the majority to listen to the minority.
Very hard because we have already used to this concept...

I didn't reply her message for twice.
Since that incident happened few days ago, I keep on worrying to receive any messages from her.
However, I am still hoping that she is proactive in keeping in touch with me...

No comments: