Wednesday, September 17, 2008

大学的五个主要学分 Five Main Credits In The University

还记得第一年新鲜人系列进行时,学姐说了这番话:
“我们进大学其实最主要是修三个学分,即:学业、活动以及爱情”

现在回顾这番话,我原来已经增删了一些学分。
我主修:梦想、亲情、友情以及活动,副修学业。爱情,可遇不可求。

梦想,有很多。
现阶段,实现了几个。
还有几个,进行中。
直到毕业那天,就会完成80%了,真好!
羽球健将是不再可能会实现的梦,我选择放弃了。
想有间自己的家是毕业后会努力的梦,我暂时搁着。
有实现不了的梦也是美丽的,因为你总会有憧憬的空间,任你天马行空,任你一直思考如何实现。

亲情,最重要。
它在你生命开始的那一秒就开始计算了。
于是,我们一出生就注定不会孤单,因为上天已经帮你安排了守护着你的天使们。
回家很重要,我一直强调。
于是我情愿让他们回家,也不强迫他们留下来。
而我自己,就算走进战场,也是心甘情愿的。

友情,最感激。
在家靠父母,出外靠朋友。
于是我付出了真心。
于是我任劳任怨。
于是我把最好的都留给了朋友,跟他们分享。
虽然偶尔也会吵架,可是就是因为投入这份感情才会显得特别在意,不是吗?

活动,最回味。
这段期间做了很多很新鲜的事,有快乐的,当然也有压抑的。
是活动开启了我的视野,让我得以跟梦想一同前进。
沿途出现了很多感动我的人与事物,除了冲击了我的思想,也训练了我敢敢说话的优点。
老朋友说我很活跃,不是的,其实是活动活跃了我。

至于为何副修学业呢?
很简单,因为主修太多,所以副修了学业,嘻嘻!

Still remember in the first year the senior told us that there are 3 main credits in the university: Study, Activities and Love.

What am I taking?
Major in Dreams, Family, Friendships and Activities.
Minor in Study.
Love, reserved for next time.

I have lots of DREAMS.
Some have been realized, some are in the progress.
To be a badminton player was one of my BIG dreams, but now I've given up due to this is impossible for me anymore.
To have an own house is my another Big dream, but have to realize it after I have graduated.
It's good to have dreams which are difficult to be realized because you have the space to think how to make them come true and rush for them.

FAMILY is the most important to me.
It exists since my life started.
It is the gift from the God to assist me to get rid of the loneliness and helpless.
It's important to go back. I always emphasize.
This is the reason I prefer them to go back rather than staying here.
For myself, I choose to face them although it is sometimes a war field for me.

I really feeling thankful to FRIENDSHIP.
It brighten up my days since I came here.
That's why I appreciate it so much until forgot to think of my part sometimes.
Although sometimes there were conflicts happened, I prefer to overcome it for a better relationship.

I have learned a lot through ACTIVITIES.
Those memorable moments will always keep in my heart and mind.
They have allowed me to touch the truly sky and ground.
I feel very satisfied because I have the opportunities to realize some of my dreams through the activities.
My old friends always mention that I am very active in the activities, but, in my opinions, it's vise versa because it is actually I have been activated by the activities.

Why am I minor in STUDY?
Hehe, it is just a simple answer...because I am major in too many fields, therefore I let the study becomes my minor subject...

No comments: