Sunday, September 21, 2008

全家人的梦想家园 Our Dream House

妈咪来电,跟我报告我们就要搬家了。
我说,我怎么办呢?我还来不及拍照,还有抢救属于我的东西和回忆。

妈咪说东西会暂放在阿婆家。
我笑说阿婆家很快就要变成垃圾场了。

我问,那么隔几条街的那块空地怎么办?
妈咪问要不要留给我们以后去发展?
我说,也好,至少还有一样东西是留在那里的。
哈!至少还有一块空地会一直在等待我们回去。

“妈咪,我们终于搬家了!可是这么老才搬家,我觉得很好笑!”
“万一房东谈成了交易,你爸爸妈妈就退休了,就没有了收入,你要省着用,知道吗?”
“知道了。”
“这个月够用吗?”
“还好,下个月就不知道了。”
“你不用担心我们这里,我们可以应付,你专心地去读好你的书还有考试就可以了,知道吗?”
“哦!”

妈咪在担心钱和交待我别担心。
而我,却在幻想着我们的梦想家园......

Mummy called to inform me that we'll move out after a few months.
I said I haven't taken all the pictures and rescued my memorable things.

She said she'll put them into grandma's house.
"It will become a rubbish dump later." I laughed.

"What about the land behind our house?"
"If you are planning to develop it, we'll reserve it."
"Just reserve it, in case we want to go back in one day, there is still a piece of land waiting us."

"Mummy, I feel a bit funny because we finally have to move out after talking for so many years."
"You have to budget for your finance ok? Since your father and I is going to retire after this."
"I know."
"Enough money for this month?"
"I think so but I am not sure for the next month."
"Don't worry on us, we'll handle it. You just concentrate on your study and examinations, ok?"
"Ok."

Mummy worried about the money and comforted me not to worry about the case.
My mind was thinking about our dream house though...

No comments: