Tuesday, September 9, 2008

老师没有问我 Teacher Didn't Ask Me

他们问老师那个问题。
老师回答了过程中的残酷。

老师回问他们,你们的出发点是为了什么?
为了听到人家赞美,然后升起了满足感。

老师没有问我,我也没有急着回答。
如果老师问我,我会说,我希望可以把一些生活片段和该有的旋律记录下来。
我希望我的生命可以做为他人的指引或借镜。
我觉得可以义务为身边的人和事物做个记录,是件很浪漫、很幸福的事情!
甚至,如果它是可以帮助到其他人的,我可是会很满足的!
成名与否都不重要,最重要的,还是以前和当下这颗很单纯,很真诚的心......

They asked teacher about the question.
He answered them the cruel thing that they have to face during the process.

He didn't ask me what about my opinion, and I also didn't answer him as well.
If he asked me, I'll say, I want to accumulate the story and the melody of my life.
I wish my experiences can become other people's guides or lessons.
I think my volunteering in jotting down my stories with people and the world is very romantic and satisfied.
Moreover, if it could help the others, I'll feel very happy!
No matter I'll become famous or not, the most important thing for me is the purely and truly heart of mine in the past and the existing......

No comments: