Wednesday, August 13, 2008

一直听你唱 You Sing, I Listen Repeatedly

我说我跟不上,于是你就干脆唱给我听。
震撼一下下。
不是没有听过你唱歌,只是这次是我第一次因为你的声音而感动。
或许是因为以前你唱歌的时候都是半开玩笑或轻轻松松的吧!
这次是你认真地做到我的要求,所以会有点不同。

你说,希望不会搞砸我的东西,我说,我简直要被你吓死掉了。
同学们还敢走进录音室吗?干脆让你唱好了啦!
不过我是不会让你唱的,你已经帮了我很多很多,我不敢再要求下去了。
而且,我要的是可以代表一个社区、一群大学生、一班好朋友的东西。
所以必须要有不同的人、不同的情绪、不同的感觉出现在里面。
就算他的声音是有缺陷的,它也可以包容,因为每个人都是有缺点的。
这样更能代表它的精神跟中心思想:“可能做不到,可是会一起努力去做到。”

I mentioned I can't follow it, so you sing it to me.
Get shock.
Although I've listened for many times you sing, this is the first time I feel touching.
Perhaps last time you sing because of fun or making jokes.
This time you are serious to my requirement, so you make it comes true.

You hoped that you didn't spoil my things. I said I nearly died because of getting shock.
I think my fellow friends are not dare to enter the studio because of your singing.
But I want it represents a community, a group of university students and also a group of good friends.
It has to include different people, different emotions and different perspectives.
Even though his/her voice is not good, I still will accept it because there is no perfect man in the world.
This totally express the sole of it: "maybe I can't make it, but I'll try my best to make it, together with the others".

No comments: