Wednesday, October 8, 2008

计划回家 Planning to Go Back

转眼就要踏入study week了,想回家。
Study week is coming soon.
Willing to go back.

看一下自己的家,想像一下我们的曾经。
看一下阿婆的家,想像一下我们的童年。
看一下爸爸妈妈,看一下阿婆还有大舅。
To look at my house. To imagine our previous time.
To look at Grandma's house. To imagine our childhood.
To look at my parents and also Grandma and Uncle.

跟他说了我的计划,他跟我说了他的故事。
我说我明白,因为我经历过那段灰色时期。
Told him my plan. He told me his story.
I said I can understand because I used to experience the bad moment.

他没有再说下去,我也怕他会突然哭泣。
他们问我们是否在一起了?
不是的,我们只是因为同病相怜而互相勉励。
He stopped to continue. I worry he will cry suddenly.
They asked us whether we are together.
No. We just because having the same experience.

他说他的她很幼稚,不会想。
我说没有经历过失去,难免不会懂得珍惜。
He said she is still childish.
I said nobody will appreciate when they have the important thing at their hands.

我说我用了三年走出来,而且变成了现在的我。
他说他还没有走出来,只要不去想就不会伤心。
I said I recovered myself using three years time.
He said he is still in the progress. Will not be sad if he does not rethink it.

计划回家。
我会很努力把功课赶完的。
Planning to go back.
I'll try my best to finish up all my work.

No comments: