Thursday, May 8, 2008

完成面试 Interview Done

从士姑来搭长途巴士去吉隆坡富都车站,
然后从Pasar Seni站抵达Asia Jaya站,
然后从那里搭Rapid KL去Jaya 33,
然后巴士司机忘了告诉我是时候下车了,
所以我又从Asia Jaya站再搭他的Rapid KL,再去Jaya 33。

呼!因为马路塞车以及巴士司机没有叫我下车,
导致我原本计划多出的一个小时泡汤了,
肚子空空的,我的胃完全scan不到早餐和午餐......

面试的那三位之中,出乎意料地,有两位都是认识的。
他们很开心看到我,而我也很开心可以再次看到他们。
那个当下我很想说,我们没见面的一年里,我真的有努力去推行环保运动。

不懂他们有没有看到和感觉到我的成长。
言语之中,虽然我的英语依然很不灵光,可是,我开始有了自己的立场。
去年的我,有多么地没有自信。
今年的我,不再需要考虑要怎样去表现出自信。
自信,是不需要刻意去制造的。
有做过这样的事,一定会累积到经验,也一定会有所领悟。
于是,我们四人就像老友聚会,聊个天南地北。

那个德国人还是穷追不舍地问我:你觉得发展与环保之间,应该怎样有个平衡?
“要取得平衡,其实不能只依赖政府,人民的力量才是最主要的考量点。”
这就是为什么我选择逆水行舟,选择了从基层着手,而不是像大多数,选择等待上头发出指示。

我不懂他是否明白我要表达的重点。
因此面试的最后,我强调:如果这次我再次失败,我明年还会再来。
我相信他们三个都知道我一定做得到,因为我有信心我能做到。

今年我出现了,而且,我不是来玩玩的。
明年,相信又会是另一个惊喜。对于我本身,以及那里的每个人......

Took Konsortium bus from Skudai (Johor) to Puduraya (Kuala Lumpur)
Then Pasar Seni LRT Station to Asia Jaya LRT Station
Then took Rapid KL to Jaya 33
The bus driver forgot to tell me when to leave the bus
So I return to Asia Jaya, the bus driver once again took me to Jaya 33.

Lunch Hour, the traffic was really jammed.
In addition, I had lost my direction,
therefore I didn't have my meals (including breakfast) at all...

Out of the three interviewers, I know two of them.
They were happy seeing me join this program again, me as well.
I didn't tell them that I really run my environment protection project very hard within the past year.

I don't know whether they aware of my growth or not.
But I realized that I am becoming confident and have my own points of view although my spoken English is still very poor.
Now I only know that Confident will appear when you have really undergone the stages.
It seems like not an interview, but an old friends' gathering.

The German asked me how to reach a balance between development and environment protection.
"We cannot just depends on the government, the awareness of the community is the most important criteria to balance them"
I am not sure whether they understand what I am trying to emphasis or not.
My effort to do grassroots job is a bottom-up approach.

I said:"If this time I still fail, I'll come again next year."
All of us laugh. I know they believe I am not making a joke.

I have joined for this year. Without doing nonsense.
Next year, sure will be another surprise. For myself and them...

No comments: