Monday, May 19, 2008

原谅我的无能为力 Helplessness

雪莹问我,中国跟缅甸需要帮助,我是否有做些什么吗?
跟她通了电话,我说我没有。我已经分身乏术了。
我自身难保,我的手简直无法伸出来。

我建议雪莹:其实你可以跟你的几位朋友一起搞。
“凡事不一定非得等我先开始。”

雪莹说大家都回家了,很难召集他们。
我明白这当中的难处。

我只能说:
我只是一个凡人,我们能做的,
就是在八月的饥饿30营里,
唤醒大家一起努力。

请原谅我暂时的无能为力。

I can't afford to organize an activity to help China and Myanmar.
I am so busy to do my things.
I suggested SuetYheng: You can actually gather your friends to do it by yourselves.

She said it is difficult because everybody at their own hometowns now.
I understand the situation.

I just plan it in our upcoming 30-Hour Famine camp.
I can't involve myself at this moment.

Sorry for my helplessness...


中国地震! 四川地震!


2008.5.6 緬甸風災

No comments: